معرفی پلی استیشن 5 پرو Play

معرفی پلی استیشن 5 پرو Play
ویژگی هایی از جمله ارتقاء پردازنده گرافیکی، ردیابی پرتوهای پیشرفته، و وضوح فوق العاده طیفی پلی استیشن، بازیکنان را به ارتفاعات جدیدی می برد.

معرفی پلی استیشن 5 پرو Play

ویژگی هایی از جمله ارتقاء پردازنده گرافیکی، ردیابی پرتوهای پیشرفته، و وضوح فوق العاده طیفی پلی استیشن، بازیکنان را به ارتفاعات جدیدی می برد.

 

هیداکی نیشینو

مدیر عامل، گروه تجاری پلتفرم، سرگرمی تعاملی سونی

به‌روزرسانی:  در 26 سپتامبر 2024، پیش‌سفارش‌ها مستقیماً از پلی‌استیشن به آدرس direct.playstation.com  و در خرده‌فروش‌های شرکت‌کننده در مناطقی که direct.playstation.com در دسترس نیست در دسترس خواهد بود  . در 10 اکتبر 2024، پیش‌سفارش‌ها در سایر خرده‌فروشان شرکت‌کننده در دسترس خواهد بود.

 

طی چهار سال گذشته از زمان عرضه PS5، ما سخت تلاش کرده‌ایم تا به طور مداوم تجربه کنسول را توسعه دهیم و بازی‌های فوق‌العاده‌ای را ارائه کنیم که بازیکنان از ما انتظار دارند. امروز، من فوق‌العاده مفتخرم که گام بعدی را در این تکامل اعلام کنم و به PlayStation 5 Pro در خانواده PlayStation خوش آمد بگویم،پیشرفته‌ترین و نوآورانه‌ترین سخت‌افزار کنسول ما تا به امروزارائه داده ایم.

در این مطلب در نظر داریم تا جمع بندی کاملی نسبت به آنچه درباره مشخصات سخت افزاری و جوانب ارتقاء یافته‌ی این کنسول نسبت به پلی استیشن 5 نیاز داریم را یکجا بررسی کنیم.

ما PS5 Pro را با در نظر گرفتن بازیکنان و سازندگان بازی عمیقاً درگیر توسعه دادیم ،زیرا بسیاری از آنها خواستار کنسولی شده‌اند که حتی گرافیکی با وفاداری بالاتر را با نرخ فریم نرمتر در 60 فریم در ثانیه اجرا کند. ما این را در PS5 Pro با چندین ویژگی عملکرد کلیدی به دست آوردیم.

 

GPU ارتقا یافته :

با PS5 Pro، ما در حال ارتقاء به یک GPU هستیم که دارای 67٪ واحدهای محاسباتی بیشتر از کنسول PS5 فعلی و 28٪ حافظه سریعتر است. به طور کلی، این امکان رندرینگ تا 45 درصد سریع‌تر را برای گیم‌پلی فراهم می‌کند و تجربه را بسیار روان‌تر می‌کند.

ردیابی پرتوی پیشرفته :

ما ردیابی پرتوی قدرتمندتری را اضافه کرده‌ایم که انعکاس پویا و شکست نور را فراهم می‌کند. این اجازه می دهد تا پرتوها با سرعت دو برابر و در برخی مواقع سه برابر سرعت کنسول فعلی PS5 پخش شوند.

ارتقاء مقیاس مبتنی بر هوش مصنوعی :

ما همچنین PlayStation Spectral Super Resolution را معرفی می‌کنیم، یک ارتقاء مقیاس مبتنی بر هوش مصنوعی که از فناوری مبتنی بر یادگیری ماشین برای ارائه وضوح تصویر فوق‌العاده با افزودن جزئیات فوق‌العاده استفاده می‌کند.

PS5 Pro گرافیک شگفت انگیزی را با نرخ فریم بالا در اختیار گیمرها قرار می دهد. می‌توانید در ارائه ویدیوی زیر، مارک سرنی، معمار اصلی PS5 Pro را بشنوید که درباره نوآوری‌های کلیدی PS5 Pro صحبت می‌کند. این ارائه نگاهی عمیق به ویژگی‌های کلیدی عملکردی که PS5 Pro را واقعاً خاص می‌کند، ارائه می‌کند.

 

پیشرفت‌های دیگر شامل PS5 Pro Game Boost است که می‌تواند برای بیش از 8500 بازی PS4 سازگار با نسخه قبلی قابل اجرا در PS5 Pro اعمال شود. این ویژگی ممکن است عملکرد بازی های پشتیبانی شده PS4 و PS5 را تثبیت یا بهبود بخشد. کیفیت تصویر پیشرفته برای بازی‌های PS4 نیز برای بهبود وضوح در بازی‌های منتخب PS4 موجود است. PS5 Pro همچنین با جدیدترین فناوری بی‌سیم، Wi-Fi 7، در مناطقی که از این استاندارد پشتیبانی می‌کنند، عرضه خواهد شد. بازی های VRR و 8K نیز پشتیبانی می شوند.

 

دیدن اینکه چگونه سازندگان بازی از آخرین فناوری PS5 Pro استقبال کرده‌اند، مایه خرسندی است و چندین بازی با به‌روزرسانی‌های نرم‌افزار رایگان برای گیمرها وصله می‌شوند تا از ویژگی‌های PS5 Pro استفاده کنند. این بازی ها را می توان با برچسب PS5 Pro Enhanced در عنوان خود شناسایی کرد. برخی از بازی‌هایی که می‌توانید مشتاقانه مشتاق باشید که شامل موفقیت‌های استودیو پلی‌استیشن و شرکای شخص ثالث ما شود، مانند Alan Wake 2 ، Assassin's Creed: Shadows، Demon's Souls، Dragon's Dogma 2، Final Fantasy 7 Rebirth، Gran Turismo 7، Hogwarts Legacy، Horizon Forbidden West، Marvel's Spider-Man 2، Ratchet & Clank: Rift Apart، The Crew Motorfest، The First Descendant، The Last of Us Part II Remastered و غیره.

 

ما ظاهر PS5 Pro را با کل محصولات خانواده PS5 مطابقت دادیم. متوجه خواهید شد که ارتفاع آن به اندازه PS5 اصلی است و عرض آن به اندازه مدل فعلی PS5 است تا مشخصات عملکرد بالاتری را در خود جای دهد. پخش کننده ها می توانند یک درایو دیسک بلو-ری Ultra HD اضافه کنند، یا در صورت در دسترس شدن، پوشش های کنسول را تعویض کنند.

قیمت پلی استیشن ۵ پرو

پلی استیشن 5 پرو از زمان شروع تعطیلات آخر سال جاری میلادی با قیمت ۶۹۹ دلار به فروش خواهد رسید. این کنسول به صورت پیشفرض از ۲ ترابایت حافظه ذخیره سازی SSD و مطابق معمول یک کنترلر وایرلس DualSense برخوردار است. یک نسخه از بازی Astro’s Playroom نیز از قبل روی حافظه کنسول نصب شده است.

 

کنسول PS5 Pro به صورت پیش فرض بدون دیسک درایو در دسترس قرار خواهد گرفت. خریداران این کنسول می‌توانند به صورت جداگانه دیسک درایو مورد استفاده در نسخه‌ی دیسک خود پلی استیشن 5 را خریداری و استفاده کنند. این یعنی اگر بخواهید هر دو بخش را با‌هم داشته باشید، باید ۷۸۰ دلار پرداخت کنید. قرارندادن دیسک‌درایو روی پلی‌استیشن ۵ پرو بسیار آزاردهنده به‌نظر می‌رسد؛ اما کاملاً غیرمنتظره نیست. سونی قبلاً دیسک‌درایو مجزا را هم‌زمان با نسخه‌ی پلی استیشن ۵ اسلیم عرضه کرده بود که به کاربران اجازه می‌داد تا درصورت تمایل، بعد از خرید کنسول دیجیتال، دیسک‌درایو به آن اضافه کنند.

 

PS5 Pro کاملاً با خانواده محصولات PS5 مطابقت دارد و با لوازم جانبی PS5 در حال حاضر موجود است، از جمله PlayStation VR2، PlayStation Portal، DualSense Edge، Access Controller، Pulse Elite و Pulse Explore. رابط کاربری و خدمات شبکه نیز مانند PS5 باقی خواهند ماند.

 

کنسول PS5 Pro در این تعطیلات با قیمت خرده فروشی پیشنهادی سازنده (MSRP) 699.99 دلار آمریکا، 699.99 پوند پوند، 799.99 یورو یورو و 119980 ین (شامل مالیات) در دسترس خواهد بود. این شامل یک SSD 2 ترابایتی، یک کنترلر بی سیم DualSense و یک نسخه از Playroom Astro است که در هر خرید PS5 Pro از قبل نصب شده است. PS5 Pro به عنوان یک کنسول بدون دیسک در دسترس است، با گزینه ای برای خرید دیسک درایو فعلی موجود برای PS5 به طور جداگانه.

 

PS5 Pro در 7 نوامبر 2024 عرضه خواهد شد و در خرده فروشان شرکت کننده و مستقیماً از PlayStation در direct.playstation.com در دسترس خواهد بود. پیش خرید از 26 سپتامبر 2024 آغاز می شود.

 

سفر ما به PS5 بدون میلیون‌ها بازیکنی که در طول سال‌ها از ما حمایت کرده‌اند و عشق خود به بازی را با ما به اشتراک گذاشته‌اند ممکن نخواهد بود. بازیکنان هر کدام از گزینه‌های کنسول را انتخاب کنند، خواه PS5 باشد یا PS5 Pro، ما آرزو داریم بهترین تجربه بازی را برای همه که متناسب با نیازهایشان باشد به ارمغان بیاوریم.

 

*ویژگی‌ها فقط در بازی‌های منتخب PS5 موجود است که در مقایسه با PS5 برای PS5 Pro بهبود یافته‌اند . ویژگی های ارتقا یافته PS5 Pro بسته به بازی متفاوت است.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)