اپل آیفون 16 و آیفون 16 پلاس را معرفی کرد

اپل آیفون 16 و آیفون 16 پلاس را معرفی کرد
اپل آیفون 16 و آیفون 16 پلاس را معرفی کرد

اپل آیفون 16 و آیفون 16 پلاس را معرفی کرد

هر دو مدل که برای Apple Intelligence با تراشه کاملا جدید A18 ساخته شده اند، دارای کنترل دوربین، ارتقاهای قدرتمند سیستم دوربین پیشرفته، دکمه Action برای دسترسی سریع به ویژگی های مفید و افزایش عمر باتری هستند.

آیفون 16 و آیفون 16 پلاس برای هوش اپل ساخته شده اند و دارای کنترل دوربین، دکمه اکشن، دوربین 48 مگاپیکسلی فیوژن و تراشه A18 هستند.

کوپرتینو، کالیفرنیا اپل امروز آیفون 16 و آیفون 16 پلاس را معرفی کرد که برای Apple Intelligence ساخته شده اند، سیستم هوش شخصی با کاربری آسان که زمینه شخصی را درک می کند تا اطلاعاتی را ارائه دهد که مفید و مرتبط است و در عین حال از حریم خصوصی کاربر محافظت می کند. سری آیفون 16 همچنین Camera Control را معرفی می کند که راه های جدیدی را برای ثبت خاطرات به ارمغان می آورد و به کاربران کمک می کند تا به سرعت به هوش بصری دسترسی داشته باشند تا سریعتر از همیشه در مورد اشیاء یا مکان های اطراف خود بیاموزند. سیستم دوربین قدرتمند دارای یک دوربین 48 مگاپیکسلی فیوژن با گزینه تله فوتو 2x است که به کاربران دو دوربین در یک دوربین می دهد، در حالی که یک دوربین فوق عریض جدید عکاسی ماکرو را امکان پذیر می کند. سبک های عکاسی نسل بعدی به کاربران کمک می کند تا تصاویر خود را شخصی سازی کنند و ضبط عکس و فیلم فضایی به کاربران این امکان را می دهد که خاطرات ارزشمند زندگی را با عمق قابل توجه در Apple Vision Pro زنده کنند. تراشه جدید A18 جهش بزرگی در عملکرد و کارایی ارائه می دهد و بازی های AAA سخت و همچنین افزایش عمر باتری را امکان پذیر می کند.

آیفون 16 و آیفون 16 پلاس که در اندازه های نمایشگر 6.1 اینچی و 6.7 اینچی موجود هستند، دارای طراحی زیبا و بادوام هستند و عمر باتری را افزایش می دهند.

آیفون 16 و آیفون 16 پلاس در پنج رنگ پررنگ مشکی، سفید، صورتی، آبی و اولترامارین در دسترس خواهند بود. پیش سفارش ها از جمعه، 13 سپتامبر آغاز می شود و در دسترس بودن از جمعه، 20 سپتامبر آغاز می شود.

کایان درنس، معاون بازاریابی محصولات آیفون در سراسر جهان اپل گفت: «آیفون 16 و آیفون 16 پلاس آغاز عصر جدیدی برای آیفون هستند که اپل اینتیجنس تجربیات قدرتمند، شخصی و خصوصی را به کاربران ما ارائه می دهد. "با روش های جدید برای کشف دنیای اطراف خود و ثبت خاطرات با استفاده از کنترل دوربین. یک دوربین فیوژن 48 مگاپیکسلی که دو دوربین با کیفیت نوری را در یک دوربین به شما می دهد. افزایش بزرگ عمر باتری؛ و عملکرد قدرتمند و کارآمد به لطف تراشه A18، این زمان مناسبی برای مشتریان برای ارتقاء یا تغییر به آیفون است.

آیفون 16 و آیفون 16 پلاس در پنج رنگ پررنگ مشکی، سفید، صورتی، آبی و اولترامارین در دسترس خواهند بود.

ساخته شده برای Apple Intelligence

هوش اپل در سری آیفون 16 از قدرت سیلیکون اپل و مدل های مولد ساخته شده توسط اپل برای درک و ایجاد زبان و تصاویر، اقدام در سراسر برنامه ها و استفاده از زمینه شخصی برای ساده سازی و تسریع کارهای روزمره استفاده می کند. Apple Intelligence حریم خصوصی و امنیت داده های کاربر را با Private Cloud Compute حفظ می کند. این رویکرد پیشگامانه توانایی انعطاف پذیری و مقیاس بندی ظرفیت محاسباتی بین پردازش روی دستگاه و مدل های بزرگتر و مبتنی بر سرور را که بر روی سرورهای اختصاصی سیلیکون اپل اجرا می شوند، فراهم می کند - گامی فوق العاده به جلو برای حفظ حریم خصوصی در هوش مصنوعی. Apple Intelligence به عنوان یک به روز رسانی نرم افزار رایگان در دسترس خواهد بود و اولین مجموعه از ویژگی ها ماه آینده به زبان انگلیسی ایالات متحده برای اکثر مناطق در سراسر جهان عرضه می شود.

Apple Intelligence قدرت مدل های مولد ساخته شده توسط اپل را با زمینه شخصی ترکیب می کند و در عین حال گامی خارق العاده به جلو برای حفظ حریم خصوصی برمی دارد.

Apple Intelligence راه های جدیدی را برای کاربران باز می کند تا نوشتن خود را بهبود بخشند. با ابزارهای نوشتن در سراسر سیستم که در iOS 18 تعبیه شده است، کاربران می توانند متن را تقریبا در هر جایی که می نویسند، از جمله ایمیل، یادداشت ها، صفحات و برنامه های شخص ثالث، بازنویسی، تصحیح و خلاصه کنند. در برنامه های یادداشت ها و تلفن، کاربران همچنین می توانند صدا را ضبط، رونویسی و خلاصه کنند. هنگامی که ضبطی در حین تماس در برنامه تلفن آغاز می شود، به طور خودکار به شرکت کنندگان اطلاع داده می شود و پس از پایان تماس، Apple Intelligence خلاصه ای برای یادآوری نکات کلیدی ایجاد می کند.

با ابزارهای نوشتاری در سراسر سیستم، که با اولین مجموعه ویژگی های Apple Intelligence در دسترس است، کاربران می توانند متن را تقریبا در هر جایی که می نویسند بازنویسی، تصحیح و خلاصه کنند.

Apple Intelligence به کاربران کمک می کند تا با اعلان های خلاصه شده، همراه با پیام های اولویتی در ایمیل، ویژگی که محتوای ایمیل ها را درک می کند و پیام های حساس به زمان را نشان می دهد، اولویت بندی کنند. در صندوق ورودی کاربر، خلاصه ها به جای پیش نمایش چند خط اول، مهم ترین اطلاعات هر ایمیل را منتقل می کنند.

اعلان های اولویت دار در Apple Intelligence که با اولین مجموعه ویژگی های Apple Intelligence موجود است، مهمترین چیز را ارتقا می دهد و خلاصه ها به کاربران کمک می کند تا اعلان های انباشته شده را اسکن کنند تا جزئیات کلیدی را مستقیما در صفحه قفل نشان دهند.

سیری عمیق تر در تجربه سیستم ادغام می شود و طراحی کاملا جدیدی با نور درخشان ظریف دریافت می کند که در صورت فعال شدن در اطراف لبه صفحه نمایش می پیچد. با قابلیت های غنی تر درک زبان، برقراری ارتباط با سیری طبیعی تر و انعطاف پذیرتر است. سیری زمانی که کاربران روی کلمات خود تصادف می کنند، دنبال می کند و زمینه را از یک درخواست به درخواست دیگر حفظ می کند. کاربران می توانند در هر زمان در سیری تایپ کنند و با سرعت بخشیدن به کارهای روزمره، به طور روان بین متن و صدا جابجا شوند. سیری همچنین اکنون دانش گسترده ای در مورد محصول برای پاسخ به هزاران سوال در مورد ویژگی های آیفون و سایر دستگاه های اپل دارد.

سیری با اولین مجموعه از ویژگی های Apple Intelligence، طبیعی تر، مرتبط تر و شخصی تر می شود، با نور درخشان ظریف که در صورت فعال شدن در اطراف لبه صفحه می پیچد.

ویژگی های اضافی Apple Intelligence اواخر امسال و در ماه های بعد عرضه خواهد شد، از جمله Image Playground که به کاربران امکان می دهد در چند لحظه تصاویر بازیگوش ایجاد کنند. ایموجی با قابلیت ایجاد Genmoji اصلی به سادگی با تایپ توضیحات یا با انتخاب عکس یک دوست یا یکی از اعضای خانواده به سطح کاملا جدیدی منتقل می شود. سیری می تواند از زمینه شخصی کاربر استفاده کند تا اطلاعاتی را ارائه دهد که متناسب با آنها باشد. همچنین آگاهی روی صفحه را برای درک و اقدام با محتوای کاربران و همچنین انجام صدها اقدام جدید در اپل و برنامه های شخص ثالث به دست می آورد. و در حین استفاده از ویژگی های iOS 18 مانند Siri و Writing Tools، کاربران همچنین می توانند به راحتی از OpenAI به ChatGPT دسترسی داشته باشند.

کاربران می توانند یک Genmoji اصلی برای بیان خود ایجاد کنند - ایموجی ها را به سطح کاملا جدیدی ببرند.

یک طراحی جدید زیبا با دوام پیشرو در صنعت

آیفون 16 و آیفون 16 پلاس زیبا هستند و برای ماندگاری ساخته شده اند. آیفون به لطف دوام پیشرو در صنعت، از جمله شیشه پشتی قوی، طراحی مقاوم در برابر آب و گرد و غبار، به روز رسانی های منظم نرم افزار، و آخرین نسل Ceramic Shield با فرمولاسیون پیشرفته ای که 50 درصد سخت تر از نسل اول و 2 برابر سخت تر از شیشه در هر گوشی هوشمند دیگری است، ارزش خود را بیشتر از هر گوشی هوشمند دیگری حفظ می کند.1 طراحی داخلی آیفون 16 و آیفون 16 پلاس به گونه ای طراحی شده است که امکان باتری حتی بزرگتر را فراهم می کند و گرما را بهتر دفع می کند و در عین حال سرویس باتری را آسان تر می کند. با طراحی داخلی جدید و مدیریت انرژی پیشرفته iOS 18، باتری ها بهینه شده اند تا عمر باتری را افزایش دهند. صفحه نمایش Super Retina XDR با فناوری OLED و جزیره پویا که در اندازه های نمایشگر 6.1 اینچی و 6.7 اینچی موجود است، تجربه تماشای استثنایی را ارائه می دهد.

آخرین نسل Ceramic Shield دارای فرمولاسیون پیشرفته ای است که 2 برابر سخت تر از شیشه در هر گوشی هوشمند دیگری است.

دکمه Action برای آیفون 16 و آیفون 16 پلاس عرضه می شود و به کاربران این امکان را می دهد که تنها با یک فشار به راحتی به عملکردهای مختلف دسترسی داشته باشند. کاربران می توانند به سرعت دوربین، چراغ قوه یا کنترل ها را باز کنند. بین حلقه و بی صدا سوئیچ کنید. موسیقی را با Shazam تشخیص دهید. یادداشت های صوتی، فوکوس، ترجمه و ویژگی های دسترسی مانند ذره بین را فعال کنید. یا برای گزینه های بیشتر از میان برها استفاده کنید. دکمه Action همچنین می تواند به عملکردهای درون برنامه ای دسترسی داشته باشد، مانند کمک به کاربر در باز کردن قفل و قفل کردن ماشین خود با FordPass.

دکمه Action به کاربران اجازه می دهد تا به سرعت به ویژگی های مفید دسترسی داشته باشند. به طور پیش فرض، بین Ring و Silent جابجا می شود، یا کاربران می توانند از بین مجموعه گسترده ای از اقدامات برای راحتی و تطبیق پذیری بیشتر انتخاب کنند.

معرفی کنترل دوربین

کنترل دوربین - نتیجه ادغام سخت افزاری و نرم افزاری متفکرانه - تجربه دوربین را در سری آیفون 16 ارتقا می دهد. این مملو از نوآوری است، از جمله یک سوئیچ لمسی که تجربه کلیک را تقویت می کند، یک سنسور نیروی با دقت بالا که حرکت فشار نور را فعال می کند، و یک سنسور خازنی که امکان تعاملات لمسی را فراهم می کند. کنترل دوربین می تواند به سرعت دوربین را راه اندازی کند، عکس بگیرد و شروع به ضبط ویدیو کند تا کاربران لحظه را از دست ندهند. یک پیش نمایش دوربین جدید به کاربران کمک می کند تا عکس را قاب بندی کنند و سایر گزینه های کنترل - مانند زوم، نوردهی یا عمق میدان - را تنظیم کنند تا با کشیدن انگشت خود روی کنترل دوربین، یک عکس یا ویدیوی خیره کننده ترکیب بندی کنند. علاوه بر این، توسعه دهندگان می توانند کنترل دوربین را به برنامه های شخص ثالث مانند اسنپ چت بیاورند.

کنترل دوربین دسترسی فوری و آسان به دوربین را تنها با یک کلیک فراهم می کند.

اواخر امسال، کنترل دوربین قفل هوش بصری را باز می کند تا به کاربران کمک کند سریعتر از همیشه در مورد اشیاء و مکان ها یاد بگیرند. کاربران می توانند روی کنترل دوربین کلیک کنند و نگه دارند تا ساعات یا رتبه بندی رستورانی را که از آن عبور می کنند افزایش دهند، رویدادی را از یک بروشور به تقویم خود اضافه کنند، به سرعت سگ را بر اساس نژاد شناسایی کنند و موارد دیگر. کنترل دوربین همچنین به عنوان دروازه ای به ابزارهای شخص ثالث با تخصص دامنه خاص عمل می کند، مانند زمانی که کاربران می خواهند در گوگل جستجو کنند تا ببینند کجا می توانند یک کالا را بخرند، یا از مهارت های حل مسئله ChatGPT بهره مند شوند. کاربران کنترل دارند که چه زمانی از ابزارهای شخص ثالث استفاده می شود و چه اطلاعاتی به اشتراک گذاشته می شود.

 

کنترل دوربین هوش بصری را فعال می کند تا به کاربران کمک کند تا سریعتر از همیشه در مورد اشیاء و مکان های اطراف خود بیاموزند.

 

تجربیات جدید دوربین

سیستم دوربین قدرتمند جدید به کاربران کمک می کند تا هم لحظات روزمره و هم خاطرات گرامی را مانند گذشته ثبت کنند. دوربین 48 مگاپیکسلی فیوژن گزینه تله فوتو با کیفیت نوری 2 برابر را فعال می کند، که مانند داشتن دو دوربین در یک دوربین است، بنابراین کاربران می توانند به سوژه نزدیک شوند تا به راحتی عکس را قاب کنند. علاوه بر عکس های زاویه عریض تر، دوربین جدید 12 مگاپیکسلی فوق عریض با فوکوس خودکار امکان عکاسی ماکرو را فراهم می کند. دوربین فوق عریض همچنین تا 2.6 برابر نور بیشتری را برای کیفیت تصویر بالاتر جمع آوری می کند. علاوه بر این، آیفون 16 و آیفون 16 پلاس اکنون عکس ها و فیلم های فضایی می گیرند تا به کاربران کمک کنند خاطرات خود را با عمق قابل توجه در Apple Vision Pro زنده کنند.

 

دوربین جدید 12 مگاپیکسلی فوق عریض که اکنون دارای فوکوس خودکار است، عکاسی ماکرو را قادر می سازد تا سوژه را از نزدیک با جزئیات خیره کننده ثبت کند.

سبک های عکاسی نسل بعدی به کاربران کمک می کند تا خلاقیت خود را بیان کنند و عکس های خود را با تنظیم محلی رنگ، هایلایت ها و سایه ها در زمان واقعی سفارشی کنند. سبک ها همچنین درک عمیق تری از رنگ پوست دارند، بنابراین کاربران می توانند نحوه ظاهر شدن آنها در عکس ها را شخصی سازی کنند. برخلاف فیلترها که اغلب با افزودن یک رنگ به کل صحنه از یک رویکرد یک اندازه مناسب برای همه استفاده می کنند، تنظیمات روی رنگ های خاص یک سبک انتخاب شده اعمال می شود. مجموعه وسیع تری از سبک ها گزینه های خلاقانه تری را برای ویرایش زیبایی شناسی عکس ارائه می دهند و سبک ها را می توان در طول پیش نمایش زنده ارائه داد، پس از گرفتن عکس اعمال کرد، یا حتی بعدا معکوس کرد.

 

آخرین نسل سبک های عکاسی به کاربران این امکان را می دهد که خلاقیت خود را مانند گذشته ابراز کنند و به طور همزمان تن و رنگ را در سراسر تصویر تنظیم کنند.

اکنون می توان ویدیو را در Spatial Audio برای گوش دادن همهجانبه با AirPods، Apple Vision Pro یا یک سیستم صدای فراگیر ضبط کرد. هر دو مدل آیفون روش های خلاقانه جدیدی را برای ویرایش صدای ویدیو با Audio Mix معرفی می کنند - به کاربران اجازه می دهند صدای خود را پس از ضبط تنظیم کنند تا روی صدای فرد حاضر در دوربین تمرکز کنند، به نظر برسد که ویدیو در یک استودیوی حرفه ای ضبط شده است، یا آهنگ های صوتی را در جلو و صداهای محیطی را در صدای فراگیر قرار دهند. با کاهش نویز باد، الگوریتم های قدرتمند یادگیری ماشین (ML) نویز ناخواسته را برای کیفیت صدای بهتر کاهش می دهند.

 

با پشتیبانی از Apple Intelligence، کاربران می توانند عکس های خاصی را در برنامه Photos با استفاده از زبان طبیعی جستجو کنند و لحظات خاصی را در کلیپ های ویدیویی جستجو کنند. علاوه بر این، ابزار جدید Clean Up می تواند اشیاء حواس پرتی را در پس زمینه عکس بدون تغییر سوژه شناسایی و حذف کند.

 

A18: عملکرد سطح بعدی و بازی های موبایل

A18 جهش بزرگی در عملکرد و بهره وری انرژی ارائه می دهد و بر اساس فناوری نسل دوم 3 نانومتری برای سرعت بخشیدن به هوش اپل ساخته شده است. یک موتور عصبی 16 هسته ای ارتقا یافته برای مدل های مولد بزرگ بهینه شده است و مدل های ML را تا 2 برابر سریعتر از تراشه A16 Bionic اجرا می کند.

CPU 6 هسته ای 30 درصد سریعتر از تراشه A16 Bionic و سریعتر از همه رقبا است. همچنین از نظر مصرف انرژی کارآمدتر است و می تواند همان حجم کار را با 30 درصد توان کمتر از A16 Bionic اجرا کند. پردازنده گرافیکی 5 هسته ای تا 40 درصد سریعتر و 35 درصد کارآمدتر از A16 Bionic است تا عملکرد گرافیکی خیره کننده ای را برای Apple Intelligence ارائه دهد و یک دستگاه بازی قدرتمند را در جیب کاربران قرار می دهد. اکنون با ردیابی پرتو با شتاب سخت افزاری، بازی های آیفون 16 و آیفون 16 پلاس رفتار نور را با نرخ فریم تا 5 برابر بالاتر از ردیابی پرتو مبتنی بر نرم افزار نشان می دهند. هر دو مدل از بازی های AAA که قبلا فقط در آیفون 15 پرو در دسترس بودند، و همچنین عناوین جدیدی مانند Honor of Kings: World با حالت گرافیکی فوق العاده بهینه سازی شده برای سری آیفون 16 که سال آینده عرضه می شود، پشتیبانی می کنند. حالت بازی در iOS 18 نرخ فریم ثابت تری را ارائه می دهد و در عین حال AirPods، کنترلرهای بازی و سایر لوازم جانبی بی سیم را فوق العاده پاسخگو می کند. کارایی A18 و طراحی داخلی بازسازی شده دستگاه، تا 30 درصد عملکرد پایدار بالاتری را برای بازی ارائه می دهد و در عین حال اطمینان حاصل می کند که Apple Intelligence به طور موثر در آیفون اجرا می شود.

پردازنده گرافیکی 5 هسته ای جدید در A18 عملکرد سریع، کارآمد و گرافیک خیره کننده را برای بازی های موبایلی سطح بعدی، از جمله بازی های AAA مانند Honor of Kings: World امکان پذیر می کند.

قابلیت های ارتباطی و ایمنی گسترده

خط تولید آیفون 16 دارای راه های نوآورانه ای برای برقراری ارتباط است و قابلیت های ایمنی پیشرفته ای را برای آرامش خاطر ارائه می دهد. با استفاده از همان فناوری پیشگامانه Emergency SOS از طریق ماهواره، کاربران می توانند برای ارسال و دریافت متن، ایموجی ها و Tapbacks از طریق iMessage و SMS در خارج از پوشش تلفن همراه و Wi-Fi به نزدیکترین ماهواره متصل شوند.4 پیام ها از طریق ماهواره در iOS 18 رمزگذاری سرتاسری هستند. Emergency SOS Live Video که با iOS 18 نیز جدید است، به کاربران اجازه می دهد تا یک فید ویدیویی زنده یا عکس ها را با اعزام کنندگان اضطراری شرکت کننده در طول تماس اضطراری به اشتراک بگذارند.5 بعدا در پاییز امسال، کمک کنار جاده ای از طریق ماهواره - که کاربران را در صورت داشتن مشکل خودرو در خارج از شبکه به یک ارائه دهنده کمک های کنار جاده ای متصل می کند - فراتر از ایالات متحده به بریتانیا گسترش می یابد.

 

پیام ها از طریق ماهواره در iOS 18 به کاربران این امکان را می دهد که در صورت عدم دسترسی به اتصال تلفن همراه یا Wi-Fi، پیامک، ایموجی ها و Tapbacks را از طریق iMessage و SMS ارسال و دریافت کنند.

برای محیط زیست بهتر است

آیفون 16 و آیفون 16 پلاس با در نظر گرفتن محیط طراحی شده اند. به عنوان بخشی از اپل 2030، هدف بلندپروازانه این شرکت برای خنثی شدن کربن در کل ردپای کربن خود تا پایان این دهه، اپل برق تجدیدپذیر را در تولید در اولویت قرار می دهد و در پروژه های بادی و خورشیدی در سراسر جهان سرمایه گذاری می کند تا برق مورد استفاده برای شارژ تمام محصولات اپل، از جمله خط تولید آیفون 16 را برطرف کند. امروزه، تمام تاسیسات اپل با 100 درصد برق تجدیدپذیر کار می کنند - از جمله مراکز داده ای که Apple Intelligence را تامین می کنند.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)